עיצוב הצעות מחיר

אנו בסטודיו ארטיסטיק מצאנו לנכון לפרסם בעמוד זה חלק ממאמר מקצועי ומושלם שכתבה היועצת העיסקית (המדהימה) סיגלית פילץ מחברת "הישגים", מאמר שמסביר במדוייק מדוע חשוב וכדאי לעצב פורמט מיוחד ומבדל להגשת הצעת מחיר בולטת שונה ומנצחת ללקוח:

"מעצבים רבים תוהים כיצד הם יכולים לבדל את פועלם אל מול הלקוח ממעצבים אחרים בתחום בו הם פועלים ולזכות בפרויקטים בתדירות גבוהה יותר?

התחרות גדולה- קיים מגוון גדול של אלטרנטיבות ללקוח, האינטרנט משופע בהצעות ואתרי מעצבים נוצצים וחסמי הכניסה לענפי היצירה המגוונים נמוכים מאי פעם.

מטבע הדברים עולה השאלה הנצחית פעם אחר פעם – איך אוכל לבלוט בתוך כל ההיצע הגדול הזה? איך יוכל הלקוח לדעת כמה אני יצירתי וכמה עבודותיי ייחודיות ומקוריות באמת ? איך אני מייצר יתרון יחסי אל מול מתחריי ?

או במילים אחרות איך מבדל מעצב המוצר, הגרפיקאי, מעצב האתרים, האדריכל, מעצב הפנים, מעצב האפנה את עצמו ומצליח לזכות בפרויקט המוצע?

כיצד הוא יגרום לכך שהלקוח ידע להעריך את המיוחד והשונה בעיצובים או במוצרים שלו וזאת כבר בשלב מוקדם בתהליך ההתקשרות.

שלב ההיכרות הראשוני עם הלקוח כרוך בדרך כלל בשיחה טלפונית ואם היא מסקרנת דייה יגיע בעקבותיה לעיתים גם מפגש. זהו שלב עסקי ואינפורמטיבי באופיו אשר לרב אינו מבליט את היכולת היצירתית של מעצבים אדריכלים ויוצרים באשר הם.

השלב הבא בתהליך הוא שלב הגשת הצעת המחיר ללקוח על פי דרישותיו. זו ההזדמנות לעשות זאת קצת אחרת: לבלוט, לייצר יתרון תחרותי  ולהביא לידי ביטוי את היכולות הייחודיות שלכם.

אז- איך לגשת לכתיבת הצעת המחיר המנצחת?
עצבו את הצעת המחיר שלכם-  את הצעת המחיר ללקוח הגישו על נייר מעוצב הוסיפו תמונות אוירה מתאימות לאופי ההצעה, הלקוח והפרויקט הנדרש. השקיעו והיו יצירתיים הביאו לידי ביטוי את היכולות והמקוריות שלכם. הצעת המחיר מהווה סוג של כרטיס כניסה מפתה עבור הלקוח. אתם לא נמצאים מולו כדי להוסיף מילים, דאגו שההצעה תדבר אליו גם כשאתם לא שם.- הפגינו עיצוב בכל עשייתכם זה המקצוע שלכם וזה מה שהלקוח מצפה לראות!

העיצוב הייחודי ומושך תשומת הלב יבליט את יכולותיכם היצירתיות ויעיד עליכם כמעצבים ומיוחדים בכל דרך בה אתם פועלים.

והכי חשוב- הצעה מעוצבת תבדיל את הצעת המחיר שלכם מהצעת המחיר של המתחרים…ותהפוך אותה להצעה המנצחת!"