עיצוב לחברות הייטק

"בניית המותג" היא המילה האחרונה בשיווק של חברות היי-טק. אבל זה לא חדש. האמת היא, הנושא קיים כבר מאז ומעולם, אבל לאחרונה זה מכונה "פרסום ארגוני." זו אסטרטגית שיווק לצרכן אשר נתגלתה לאחרונה בעולם ההיי-טק.

הדוגמא הטובה ביותר היום למיתוג ההיי-טק היא התכנית "Intel Inside", שבו החברה מדווחת על הוצאות של למעלה מ -250 מיליון דולרים בשנה לביצוע השיווק. עובדה זו גרמה לכך שכמעט 2 מליארד דולרים מושקעים בפרסום ברחבי העולם1991, מה שהופך את תחום ההיטק לענק, ואחת מתוכניות השיווק המוצלחות ביותר בהיסטוריה של תעשיית האלקטרוניקה.

מנכ"ל אינטל הנשיא אנדי גרוב אומר שזו ההשקעה הכדאית ביותר שנעשתה אי פעם בחברה שלו, וכי ההצלחה של אינטלגורמת לרבות חברות היי-טק אחרות, כמו אורקל, Hewlett-Packard, AMD, S3 וסיסקו לנסות לשחזר את הצלחתה של אינטל ולבנות מיתוג מוכר של החברה שלהם. הם משקיעים מיליוני דולרים כדי לבנות נאמנות למותג, כי, לאורך זמן, הם מבינים שזה מתורגם להגדלת נתח שוק ורווחים גדולים יותר. נאמנות למותג היא קרן קול שבעסקים יכולים לבנות צמיחה מתמשכת ורווחית.

המותג הוא הבידול

אם רוב המוצרים היי-טק הם סחורות ושווים במחיר וביצועים (שהוא במקרה היום), אזי המותג הופך את הבידול. חברות צרכניות הבינו את זה לפני הרבה זמן.
עיצוב הלוגואים והאייקונים שיופיעו בחומרי השיווק של חברות יהיו נקיים ומדוייקים, ללא "הפרעות" קשות לעיין.

חומרי השיווק צריכים לשדר מסר אחד חזק וברור – שבא לידי ביטוי בעיצוב נקי ואלגנטי בחומרי השיווק השונים של החברה: פולדר מעוצב, קטלוג מוצרים מקצועי ומזמין, ברושורים בעלי מראה אחיד אך מתפתח , בקיצור – מיתוג.
חברות היי-טק רבים התקשו להכיר בחשיבותו של שיווק, אך הם עכשיו הופכים להיות יותר פתוחים לתוכניות בניית מותג בגלל מיזוג טכנולוגיה שגדלה ותחרות גלובלית עזה. יש שינוי היום בהיי-טק משיווק המוצר לשיווק מותג, כי תרונות תחרותיים ייעלמו (בניגוד למותג חזק,, בניית מותג הופכת להיות הכרח ולא מותרות. אז הצורך להבדיל חברות מבין המתחרים גדל במהירות.

בניית מותג היא לא קלה, כי:

  • לכל אחד יש טכנולוגיה דומה ומוצרים

  • קהלי יעד, ערוצים ואמצעי תקשורת הם מורכבים יותר ויותר

  • התקשורת שיווק היא יקרה, במיוחד טלוויזיה

  • ודעות מוצרים הן עמוסות יותר ויותר

  • האם חברות הייטק קטנות ובינוניות יכולות לבנות עצמן כמותג?

  • התשובה היא כן, אבל זה לוקח זמן, 18 עד 24 חודשים, ומחויבות אמיתיות, לטווח ארוך מההנהלה בכירה. המפתח הוא לפתח תכנית תקשורת השיווקית משולבת המותאמים לפלחי שוק ספציפיים, ביחד עם חומרי שיווק מדוייקים ממותגים ומעוצבים. פשוט צריך "לירות" לשווקי נישה בלבד, ולדבוק בזה.

אנו בסטודיו ארטיסטיק עושים מחקר שוב על מנת להבין את הלקוחות שלך, השווקים שלך, נקודות החוזק והחולשה שלך, המתחרים שלך, ערוצי ההפצה שלך, רמת המודעות שלך ותפיסות הנוכחיות.
לאחר ניתוח את הנתונים, אתה צריך לפתח אסטרטגיה שיווקית ולמקם את החברה שלך בהתבסס על מחקר השוק. חברות רבות מוסיפות taglines לנהוג תכנית המיתוג.
לאחר השלמת אסטרטגית מיתוג ומיצוב, אנו נפתח עבורך זהות תאגידית חדשה ותכנית תקשורת שיווקית כוללת. התהליך הכולל יכול לקחת 2-4 חודשים. זוהי הזדמנות פז למנהל מרקום להוכיח את יכולותיו, כי הרי לאף אחד אחר אין בחברה את הניסיון וידע כדי לתאם פרסום, יחסי ציבור ותקשורת דיסציפלינות אחרות באופן מסונכרן.

כברת דרך ארוכה היא המפתח

אנו בסטודיו ארטיסטיק מחוייבים לשמר את ערכי המותג לאורך זמן ולמצוא את הנירות שתעבוד בשבילך לאורך זמן רב.
תכנית "להתחיל ולהפסיק" לא עובדת אצלנוואנו מאמינים שזה בזבוז של זמן וכסף עבור חברות הייטק. יצירת תכנית מיתוג כוללת יותר מאשר פרסום בשורת הקרדיטים.
אנו נעצב עבורך חומרים עבור התקשורת השיווקית עפ"י תכנית כוללת משולבת עם כל מה שיכול לקדם את החברה, לרבות פרסום, דיוור ישיר, חוברות, אתרים, דפי נתונים,דפי מידע מצגות ועוד.
אנו נעשה כל מה שצריך כדי שתקבל את אותו "מראה ותחושה" שיקרין את האישיות של החברה שלך.

רומא לא נבנתה בשנה

יותר מדי חברות היי-טק מבחינות בהוצאות שיווק וחותכות ישר את הטיפול בכיוון השיווקי אם הם רואים שהמכירות נחלשות.
מנכ"לים מצפים לתוצאות מיידיות ו"הורגים" את התוכניות לאחר חודשים ספורים אם הם לא מקבלים אותן. זה לא מציאותי. בניית מותג היא תהליך ארוך טווח שצריך מינימום של 18 עד 24 חודשים כדי למדוד ולהראות תוצאות.

הסיבה לאריכות הימים של חברות בייטק היא המנכ"ל והנשיא, וגם המרקום. הם מניעים את תהליך השיווק ומסרבים לשנות את מה שעובד. זו הסיבה שזה הכרחי כי הנשיא / המנכ"ל יקבלו את תכנית המיתוג מההתחלה. אם לא, הסיכויים להצלחה לטווח ארוכה הם קלושים.
לעתים קרובות מדי, חברות "משנות כיוון עיצובי כיוון בכל פעם שמנהל תקשורת שיווקית או שיווק חדש מגיע כל תוכניות השיווק שעבדו עד כה נעלמות.
החברות המצליחות ביותר הן החברות שמכירות בכך שמיתוג הוא תהליך ארוך טווח,ועיצוב חומרי השיווק הוא ההשקעה הטובה ביותר של החברה.

השאר תגובה





צרו קשר

אהלן!

איזה כיף לשמוע מכם :)

השאירו הודעה ונחזור אליכם במהרה!

או שתתקשרו כבר עכשיו: 054-4715339